“Het vertalen van data, woonbeleid en woonbehoefte naar een gezonde leefomgeving”
Chiara Lemmens
Marketing- & Verkoopcoördinator
033 460 55 00
Sinds eind 2023 is Chiara bij LATEI verantwoordelijk voor marktanalyses, de b2b marketingstrategie en b2c marketing advies. Daar haar werk voor verschillende (potentiële)projecten is ze betrokken in verschillende stadia van het ontwikkelproces. Daarnaast is ze bezig met de positionering van LATEI als organisatie.
“Voor dat ik bij LATEI kwam heb ik een uiteenlopende achtergrond gehad. Als marketeer heb ik een tijd voor meerdere kleine organisatie gewerkt in het hele land. Daarna kwam heb ik bij een grote gebiedsontwikkelaar gewerkt, waar mijn bouwkunde en marketing weer samen kwamen. Bij BPD was ik verantwoordelijk voor de marketing van verschillende gebieds- en projectontwikkelingen in Midden-Nederland.
Bij LATEI kan ik mij verder verdiepen in de markt en meer strategisch meedenken in de ontwikkelingen die we op pakken en hoe wij ons als LATEI positioneren. LATEI is een organisatie die niet alleen commercieel naar de markt kijkt, maar ook maatschappelijk en sociaal betrokken is. In mijn ogen maakt dat LATEI bijzonder.
Na afronding van dat project heb ik een tijd als ZZP’er voor verschillende bedrijven gewerkt. En zo kwam ik voor een communicatieklus bij LATEI binnen. Dat klikte zo goed, dat ze me na een maand een contract hebben aangeboden. Inmiddels verzorg ik alle communicatie voor LATEI. Corporate, maar ook voor de projecten. Website, enquêtes en workshops organiseren, verkoopbrochures, advertenties, social media… het hele proces.
Doordat ik betrokken ben bij alle workshops en start verkoop voor elk project, ken ik onze doelgroepen als geen ander. Hun smaak kleurt mijn mening over de communicatie. Als bijvoorbeeld een plattegrond in mijn ogen te tuttig is voor de doelgroep van een bepaald project, dan zeg ik daar wat van. We moeten scherp blijven, want elk project is anders, en sowieso verandert het gedrag van consumenten continu.
We hebben de neiging om steeds meer naar online te schuiven. Maar als in de workshops blijkt dat de doelgroep toch graag een fysieke brochure ontvangt, dan gaan we die gewoon maken. En ja, vormgevers worden soms wel eens moe van mij, maar de juiste kleur van de brochure doet er écht toe!
Het leuke aan het werk bij LATEI is dat het steeds anders is en dat je heel dicht bij je klanten staat. Je leert mensen kennen bij een workshop en je ziet ze terug bij de start van de bouw of bij de oplevering: allemaal blije gezichten.
Ik zag laatst een interview van mensen die in een zogenaamd ‘Carte Blanche’-project zelf veel details van hun woning mochten kiezen. Hoe betrokken die ook na jaren nog zijn bij hun huis, dat is gewoon hartverwarmend. ”