Directielid
“Uiteindelijk willen we woningen ontwikkelen waar mensen echt blij mee zijn.”

We proberen ieder jaar 300 à 400 woningen te verkopen en te bouwen. Dat is ook de volgorde: eerst verkopen, dan bouwen. Of liever: laten bouwen. Het bouwproces zelf houden we goed in de gaten, maar in principe is dat de verantwoordelijkheid van het bouwbedrijf. Wat in het totale proces voor ons het meest belangrijk is, staat hier als het ware in het beton boven de deur gebeiteld: “Mét de klant in plaats van voor de klant.”
Vroeger ontwikkelden we projecten op basis van onze eigen intuïtie. Woningen waarvan wij dachten dat ze waarschijnlijk wel in de smaak zouden vallen. En vervolgens gingen we die verkopen. Tegenwoordig beginnen we voor elke locatie met uitgebreid marktonderzoek. Wie willen op die plek wonen? Wat zijn de behoeften van de eindgebruiker?
“Hier zie je ook dat ons doen en laten niet louter gedreven wordt door winst en rentabiliteit. We kunnen meer verdienen met een ander type woning, maar voor de wijk is het beter als de samenstelling meer divers is.”

Het klinkt misschien als een marketingpraatje, maar het resultaat van de enquêtes en workshops heeft écht invloed op wat wij uiteindelijk ontwikkelen. Natuurlijk moet je niet meteen alles omgooien als een paar mensen een mening verkondigen, en niet iedere workshop levert nieuwe inzichten op, maar soms ontdek je gewoon serieuze nieuwe behoeften. En laten we eerlijk zijn… onontgonnen behoeften zijn toekomstige selling points. En dus zeer waardevol voor een ontwikkelaar!