“Wij ontwikkelen woningen naar de smaak van potentiële kopers. Daardoor is elk project anders”
Brechtje Dekkers
projectmanager
033 460 55 00
Gedurende haar 20-jarig dienstverband bij LATEI ontwikkelde Brechtje zich van communicatieadviseur en marketingdeskundige tot projectmanager. Dat wil zeggen dat ze het complete ontwikkelproject begeleidt.
“Wij bouwen woningen voor de consument en mét de consument. We vragen potentieel geïnteresseerde kopers uit de directe omgeving via enquêtes en in workshops wat ze precies willen. Daarbij geven we wel al de kaders aan, zoals het beeldkwaliteitsplan, dingen over duurzaamheid, het bouwbesluit.
Vervolgens laten we de mensen meebeslissen over hoe ze op die locatie willen wonen. Zo hebben geïnteresseerde kopers al een band met het project en de omgeving voordat ze er gaan wonen.
Onze doelgroep is dus simpelweg ‘mensen die daar zouden willen wonen’. Je merkt dat zo’n groep van workshopkandidaten een prima indicatie geeft van de smaak van de uiteindelijke bewoners, ook al zijn het niet per se exact diezelfde mensen.
Het is vooral regionaal gebonden. In de dorpen bijvoorbeeld hebben de mensen vaak wat meer geld, omdat ze hebben gespaard. De mensen daar zijn nuchterder, weten hoe ze er zelf financieel voor staan en luisteren niet naar paniekverhalen.
Dat geldt ook voor de stijl van bouwen. Ze laten zich minder leiden door trends en hypes, staan zeker open voor moderne elementen, maar wel met mate. Door onze ervaring en marktonderzoek kunnen wij rekening houden met dergelijke regionale verschillen.
Het interessante van werken bij LATEI voor mij persoonlijk is dat ik me heb kunnen ontwikkelen. En doordat elke project anders is, gaat het niet vervelen. Voordeel is bovendien dat LATEI een relatief klein bedrijf is. Bij grotere bedrijven doe je alleen een stukje van een project en draag je het over.”