“De smaak van de doelgroep kleurt mijn mening over de communicatie.”
Wendy Poel
communicatieadviseur
033 460 55 00
Sinds 2015 is Wendy bij LATEI verantwoordelijk voor alle communicatie rond de onderneming in het algemeen en de verschillende projecten in het bijzonder. Door haar werk voor de projecten komt ze regelmatig in contact met onze klanten, waardoor ze de communicatie kan afstemmen op elke doelgroep.
“Voordat ik bij LATEI kwam heb ik heel uiteenlopende dingen gedaan. Zo regelde ik een tijd voor de gemeente Amersfoort alle communicatie rond het Oliemolenkwartier, dat werd verkocht als wijk voor creatieve ondernemers. Als communicatieadviseur kwam ik in contact met tekstschrijvers, communicatiebureaus, fotografen, designers…
We maakten in samenwerking met diverse partners magazines, organiseerden evenementen, reikten een award uit en we hebben zelfs een boek gemaakt. Toen ging het al over communicatie over wonen voor een specifieke doelgroep.
“Doordat ik betrokken ben bij alle workshops en start verkoop voor elk project, ken ik onze doelgroepen als geen ander.”
Na afronding van dat project heb ik een tijd als ZZP’er voor verschillende bedrijven gewerkt. En zo kwam ik voor een communicatieklus bij LATEI binnen. Dat klikte zo goed, dat ze me na een maand een contract hebben aangeboden. Inmiddels verzorg ik alle communicatie voor LATEI. Corporate, maar ook voor de projecten. Website, enquêtes en workshops organiseren, verkoopbrochures, advertenties, social media… het hele proces.
Doordat ik betrokken ben bij alle workshops en start verkoop voor elk project, ken ik onze doelgroepen als geen ander. Hun smaak kleurt mijn mening over de communicatie. Als bijvoorbeeld een plattegrond in mijn ogen te tuttig is voor de doelgroep van een bepaald project, dan zeg ik daar wat van. We moeten scherp blijven, want elk project is anders, en sowieso verandert het gedrag van consumenten continu.
We hebben de neiging om steeds meer naar online te schuiven. Maar als in de workshops blijkt dat de doelgroep toch graag een fysieke brochure ontvangt, dan gaan we die gewoon maken. En ja, vormgevers worden soms wel eens moe van mij, maar de juiste kleur van de brochure doet er écht toe!
“Je leert mensen kennen bij een workshop en je ziet ze terug bij de start van de bouw of bij de oplevering: allemaal blije gezichten.”
Het leuke aan het werk bij LATEI is dat het steeds anders is en dat je heel dicht bij je klanten staat. Je leert mensen kennen bij een workshop en je ziet ze terug bij de start van de bouw of bij de oplevering: allemaal blije gezichten.
Ik zag laatst een interview van mensen die in een zogenaamd ‘Carte Blanche’-project zelf veel details van hun woning mochten kiezen. Hoe betrokken die ook na jaren nog zijn bij hun huis, dat is gewoon hartverwarmend. ”